fbpx
5 tips

5 tips til hvordan du kommer i gang med LinkedIn

I dette innlegget har vi skrevet 5 tips til hvordan du kan komme i gang med Linkedin til din virksomhet.

1. Profil

Linkedin er en profesjonell plattform, da er det viktig at virksomheten din også framstår som profesjonell. Bruk firmaets logo som profilbilde. Hovedlinje kan være kort og presis, mens oppsummeringen kan inneholde mer informasjon. 

2. Vanity domene

Det er viktig at du endrer til et såkalt «Vanity domene». Når du oppretter en profil blir du tildelt en (lang) URL som er adressen til profilen din. Ved å redigere denne adressen kan du få en URL som ser slik ut: www.linkedin.com/in/(ditt firma navn). Denne adressen er søkbar, og du vil framstå som mye mer profesjonell når du skal dele adressen din. 

3. Engasjement 

Produser og del mye innhold. Får du mye engasjement på postene dine vil algoritmen til Linkedin prioritere innholdet ditt fremover. Du vil også booste algoritmen ved å svare på alle kommentarene eller spørsmålene du får. 

4. Ansatte

Engasjer dine ansatte til å dele bedriftens innhold. De ansatte sitt nettverk er opp til 10 ganger så stort som bedriftssiden sitt. 

5. Linkedin Insight tag

LinkedIn Insight Tag er et stykke enkel JavaScript-kode du kan legge inn på nettstedet ditt for å få omfattende kampanjerapporter og verdifull innsikt om besøkende på nettstedet. Som LinkedIn Marketing Solutions-kunde kan du bruke LinkedIn Insight Tag til å spore konverteringer, remålrette besøkende på nettstedet og få ytterligere innsikt om medlemmer som samhandler med annonsene dine (www.linkedin.com)

For å oppsummere er Linkedin en fantastisk kanal for deg som ønsker å treffe mer målrettet i business-segmentet, men det er viktig å legge en klar plan og strategi for hvordan du ønsker å nå målene dine

4 kommentarer

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *